Chiropractische Behandeling van Lage Rugpijn, Nekpijn en Hoofdpijn

Home » Behandelingen » Trigenics

Trigenics

Trigenics therapie- en behandelingssysteem | Chiropractie Brunssum

Wanneer pezen, spieren of ligamenten, schade, stress of letsel oplopen, stoppen de zenuwsensoren met het verzenden van de juiste informatie naar de hersenen die dan een gevoel van pijn kunnen veroorzaken. Deze veranderde communicatiesignalen zijn niet altijd waarneembaar, maar de spieren en pezen ervaren wel een disfunctionele toestand, wat leidt tot zwakte, benauwdheid en abnormale spiertrekkingspatronen in de bewegingsketen, wat dan weer leidt tot een onevenwichtige en disfunctionele gewrichtsbeweging. Dit resulteert in chronische pijn, letsel, en een afname van prestaties.

Trigenics is uniek omdat het in staat is om deze abnormale spiersignaleringspatronen te identificeren met behulp van specifieke en eenvoudige spierkracht- en lengtetestprocedures.

Trigenics, is een behandeltechniek die eigenlijk drie (tri) technieken omvat en waarbij de chiropractor en patient de technieken synchroon toepassen. Door het tegelijkertijd toepassen van deze drie behandelingstechnieken is het effect op het zenuwstelsel veel groter dan wanneer je er maar één techniek zou toepassen.

Deze drie technieken zijn spierzenuwstimulatie (muscle nerves sensor stimulation), weerstandsoefeningen (resistive exercise neurology), en ademhalingsoefeningen (bio-feedback ademhaling).

Tijdens een Trigenics-behandeling past de chiropractor de spierzenuwstimulatie toe, terwijl de patiënt aanwijzingen krijgt om de specifieke weerstand- en ademhalingsoefeningen uit te voeren.

Chiropractie is het hulpmiddel

Of je nu 20 jaar of 70 jaar oud bent, acute, chronische of posttraumatische pijn kan je op elk moment krijgen. Chiropractie is het hulpmiddel om je lichaam en je hele gezondheid te verbeteren en weer op de rails te krijgen!